העולם בסחרור סביב מחלת הקורונה, וכעת בנוסף לדאגה הבריאותית והכלכלית, נוספה השאלה כיצד להתמודד עם ה"חופשה" מבתי הספר שנכפתה עלינו.

מטרת הפוסט היא להציע מודל התארגנות הורית בטווח קצר, אשר יאפשר מקסימום המשך שגרת לימודים ועבודה.

הקונספט: סבב לימוד ביתי בין ההורים

במציאות בה צימצום החשיפה לוירוס הקורונה הוא הכל, אך מקומות העבודה (עדיין) פעילים, יש לחשוב על נקודת האופטימום בין השארות בבית של כל הורה וילד/ה, לבין פתרונות המערבים מספר גדול של נפשות.

אני מציעה את המודל הבא: התארגנות בקבוצות של 4-5 ילדים וילדות מאותה הכיתה, משמע אלו נחשפו לאלו בתקופה האחרונה. כל משפחה תקיים בבית "יום לימודים ביתי" עבור כל הקבוצה. כך תישמר שגרה תוך ניטרול מינימלי של היציאה לעבודה.

סדר יום בלימוד ביתי

המחשבה היא לשמור על שגרה הדומה לשגרת יום לימודים, ולא להתפזר לתוך אנדרלמוסיית חופש וריגושים, מהם צפוי לנו די והותר בפסח. בתי הספר צפויים לקיים איזשהי שגרה של למידה מרחוק, כך שהמסגרת נשמרת בעקרון.

אפשר לחשוב על כמה אפשרויות לסדר יום, הנה אחת מהן:

07:30- 08:00 הגעה (ושטיפת ידיים עם הרבה מים וסבון)

08:00 – 08:30 ארוחת בוקר קלה. אפשר להביא מהבית קופסאת אוכל כמו בבית הספר, או לחילופין המשפחה המארחת תדאג לזה, לפי מה שנוח

08:30 – 09:30 משחק חופשי בבית

09:30 – 11:00 למידה לפי הנחיות בית הספר. במידה ודרוש מחשב אפשר לעשות מספר סבבים ע"פ מספר המחשבים הזמינים.

11:00 – 12:30 יציאה לגן משחקים. בחזרה שטיפת ידיים יסודית

12:30 – 13:30 ארוחת צהריים משותפת

13:30 – 15:00 פעילות בהנחיית הורה: ניסוי, יצירה, משחק משותף

15:00 – 16:00 צפייה בתוכן עם ערך

16:00 ארוחה קלה: פרי

16:30 סיום היום ואיסוף

ההזדמנות שמזמנת לנו הקורונה בדמות לימוד ביתי

לא הזמנו את הסחרחרה הזו, ואפילו לא דמיינו אותה. אך גם במצבים מבהילים ישנן הזדמנויות קטנות מלאות כל טוב, ותפקידנו לזהות אותן. אז מתי יצא לנו בפעם האחרונה לתכנן פעילות מושקעת לילדים, אבל צנועה? לא כזו של נצנצים וימי הולדת. לימוד ביתי נותן לנו הזדמנות להכניס תכנים לא קונבציונליים. למשל, עבודה עם כלים בסיסיים. לרובנו בבית יש כלי עבודה, במספר רב או צנוע, בתוך ארגז מסודר או שלא. האם הילד/ה שלכם התנסו בעבודה עם פטיש, למשל? או עם פלאייר? הנה הזדמנות מצויינת ללמוד ולתרגל מיומנויות שלאו דווקא ירכשו בחינוך ה"רגיל".

 

תזכורת לעצמנו ההורים

הקורונה היא וירוס. משמע, התמודדות הגוף עם המחלה תלוי בחוסן מערכת החיסון. אז למרות הדאגות, לזכור: לאכול טוב, לישון, לעשות פעילות גופנית ולשמור על רמת חרדה נמוכה ככל הניתן.

לי עוזר לעשות הפרדה בין מה שלא תלוי בי (המציאות הגלובלית) לבין מה שתלוי בי (הפעולות שלי והמציאות הפנימית). ככל שאני מתמקדת יותר במה שאני כן מסוגלת לעשות, כך רמת הבטחון והשלווה שלי גדלות. והשקט הפנימי, הורדת הלחץ, הוא מתנה ענקית לחיזוק המערכת החיסונית.

 

שתפו אותנו בחוויות לימוד ביתי

העברתן ניסוי מעניין בלימוד הביתי? התנסתם בפעילות יצירה מוצלחת? שתפו אותנו כאן בתגובות כדי שגם אנחנו נלמד! נראה שיש לא מעט זמן להמציא את עצמנו כהורים מלמדים בבית.

ובינתיים, עיקבו אחרי הוראות משרד הבריאות, שמרו על קור רוח ואופטימיות, ואספו חוויות לספר לנכדים ולנכדות. בברכת ימים שקטים ובשורות טובות.

 

אהבתן את הפוסט? מוזמנות לעקוב אחרי בפייסבוק, באינסטגרם ובטלגרם, או להרשם כאן ומבטיחה לעדכן אתכן בפוסטים חדשים:

*הפוסט נכתב בלשון נקבה אך מיועד לנשים, גברים ומגדרים אחרים בצורה שווה.

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר.

אתר זה עושה שימוש באקיזמט למניעת הודעות זבל. לחצו כאן כדי ללמוד איך נתוני התגובה שלכם מעובדים.